“Barangsiapa yang mengajak kepada petunjuk, maka baginya ada pahala yang sama dengan pahala orang yang mengikutinya dan tidak dikurangi sedikitpun juga dari pahala-pahala mereka.” (HR Muslim)

HOME LOAN CALCULATOR

Jom Seminar

Wednesday, December 29, 2010

Buatlah Renungan Kendiri

Salam semua...

Aku ada baca dari satu blog nih... Sangat sesuai untuk santapan minda. Ada satu renungan yang aku ambil dari blog ini untuk kita fikir-fikirkan. Mungkin kita terlepas pandang hal ini. Tepuk dada tanya selera.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Buatlah Renungan Kendiri

Jika akhir-akhir ini diri kita berasa semakin jauhhhh daripada tarbiyyah dan orang-orang soleh.......(sedangkan dulunya kita agak/ memang rapat dengan kedua-duanya)....... maksudnya ada sesuatu yang tidak kena dengan kehidupan kita. Mari 'check' amal-amal kita... (yang telah kita buat dan yang sedang kita buat) ....... mungkin ada jawapannya.
Sebaliknya... jika akhi-akhir ini berasa diri semakin rapat dengan tarbiyyah & orang-orang soleh... maksdnya Tuhan sedang mnghalakan kita ke jalan-Nya. Ambil masa dan buat renungan kendiri... ke mana & di mana kita akhir-akhir ini...Tidak sekadar merenung... bertindaklah!
* Ini salah satu cara saya bermuhasabah. Mungkin berkesan juga untuk tuan-tuan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...