“Barangsiapa yang mengajak kepada petunjuk, maka baginya ada pahala yang sama dengan pahala orang yang mengikutinya dan tidak dikurangi sedikitpun juga dari pahala-pahala mereka.” (HR Muslim)

HOME LOAN CALCULATOR

Jom Seminar

Wednesday, March 3, 2010

Semangat Yang Hilang...

Salam...
 
Entahlah sekarang nih dah jadi makin malas jer...
Mungkin disebabkan rutin kerja yang sama (bosan), atau mungkin tension dengan jalan yang jem tak sudah-sudah (keje kat kampung bagus nih), atau mungkin juga disebabkan kekurangan sumber pendapatan (gaji dah banyak), atau boleh jadi suasana kat rumah tak menyenangkan kot.. haha..(orang umah jgn marah aaa). 

Sebagai jalan penyelesaiannya aku mungkin perlukan;
① Cuti-cuti Malaysia..
②   Rawatan Spa..
③ Picnic..
④ Ziarah keluarga dikampung..
⑤ Cari kerja lain..
⑥ Kawin lain.. gurau jer!
⑦ Tengok wayang
⑩ Mendekatkan diri pada Illahi..




Jika engkau seorang
Juang hingga titisan
Rempuh tak berharapan

Nanti aku disana
Diufuk pemikiran
Lalu menghayatinya

* Di dalam kubur manapun
Jasad aku ditanam
Aku akulah jua
Kita laksanakan
Mati hati yang damai
Disana kejujuran

** Semarak impian
Segunung harap dujulang
Usah diragukan
Keupayaan diri

Api yang membara
Mengikutkan kata apa
Jawapannya disini
Semangat kita hilang
( * ulang)

Semangat yang hilang
Kita cari pulang
( ** ulang)

na...na...na...na..na
na...na...na..na..na

3 comments:

  1. apa pasal kira-kira kamu lepas no.7 terus no.10??
    kesan-kesan kehilangan semangat atau kesan rumah hijau??
    apa la kamu nyanyi "na..na..na.."..
    cuba baca surah arRahman..mesti tenang!

    ReplyDelete
  2. Aku saje nak test korang punye keperihatian dalam tekita baca post aku.. Lain kali aku nak buat ayat berterabur! kasik pening kepala..

    ReplyDelete
  3. suasana kat rumah tak menyenangkan? nak kawin lain (walaupun bergurau)?

    patut yg no 10 tu jd no 1. baru sedar diri sikit.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...