“Barangsiapa yang mengajak kepada petunjuk, maka baginya ada pahala yang sama dengan pahala orang yang mengikutinya dan tidak dikurangi sedikitpun juga dari pahala-pahala mereka.” (HR Muslim)

HOME LOAN CALCULATOR

Jom Seminar

Saturday, September 18, 2010

Pintu Bilik Terkunci

Salam Semua...

Selamat Hari Raya aku ucapkan, semoga kalian semua berbahagia dan selamat kembali dari kampung halaman tanpa sebarang kejadian yang tak diingini.


Kejadian ini berlaku pada malam Jumaat kira-kira jam 11 hingga 11.40 pm. Pintu bilik rumah aku terkunci dari dalam/luar dan yang paling sangap bini aku ada kat dalam bilik. Aku pulak ade kat ruang tamu tertido bersama anak2 dan mak bapak mertua. Bini aku tak boleh buka pintu dari dalam bilik. Haha lawak ngeri betullah kan..

Adakah kerana malam tu malam jumaat dan ade cubaan dari makhluk lain mengganggu kami? Jumaat Malam Kliwon!!!

Aku baru je terjaga dari tido dan nak ke toilet yang ada kat dalam bilik tu. Ingatkan bini aku saje nak kunci bilik, ape lagi sebagai lelaki egois maki hamunlah bini aku dapat time tuh 3bzs#@(6%$#!}{%... Perang mulut kejap time tuh, sambil godek2 pintu mana tau boleh bukak. Bini aku boleh pulak tak buat ape2 sambil sms ngan kawan2 die tengah malam buta.

Cermin mata aku tah kat mane menyorok time tuh, menggagau aku carik kat sofa, cabinet TV semuanya tak ade. Dah mula panas nih. Zasss... Sekali lagi sebagai lelaki egois bini aku dapat 3bzs#@(6%$#!}{%... Sebabnya sebelum tido aku pas kat bini aku suruh simpan tak tempat biasa takut anak bujang aku main. Boleh pulak die nafikan yang die tak simpan cermin ajaib aku tuh.. sabajelah. (Sebenarnya bapak mertua aku tolong simpankan sebab bini aku main letak aje kat atas toto).

Dalam hati aku kata 'Mungkin malam jumaat kot, bulan puasa dah abis'..Seram sejuk aku dibuatnya.

40 minit jugak aku cuba ikhtiar dan buat macam dalam cerita MacGyver kat TV dulu, korang ingat lagi tak cerita tuh! Dengan mata yang tak berapa clear ni aku guna pin cocok2 lubang mane patut, dawai pun sama, suruh bini aku guna kad lah, godek2 pintu lagi. semua tuh tak menjadi...nak aje aku hentak dengan tukul bagi pecah pintu tapi tunggu dulu sampai habis idea.

Mertua aku terjaga bukan sebab bunyi bising aku memomen pintu bilik tapi dek bunyi bising mulut aku tak henti2 ngomel cam itik serati. hahaa, diorang paham kot.. Maafkan anakanda yer!
 'Ada anak kunci tapi tak boleh bukak. Mesti selak kunci jem yang kat dalam tuh'. Sebagai seorang jurutera mekanikal itulah yang terlintas dalam hati aku. Sambil tuh dalam hati aku baca jugaklah ape2 yang patut, manelah tau kan malam jumaat.

Entah macam mana masa aku godek2 pintu tuh tiba2 terbuka sendiri.. Aneh sungguh!!!
Sadis betullah malam tuh.

Untuk sementara nak elakkan kejadian yang sama berulang lagi, aku gunakan tukul untuk bengkokkan plat (lubang selak) yang ade kat dinding. Nanti ade masa tukar baru!

So, sebagai pengajaran lepas dapat kunci rumah time nak masuk rumah dulu, tukarlah tombol pintu yang mahal sikit atau jenis selak lagi bagus.
Try link nih untuk info.

1 comment:

  1. tiba2 terbuka sendiri? mmg aneh! igtkan abg teror jd McGyver, rupanya tak eyh :)

    nsb baik cuma 40min & uji yg terkunci dlm blk tu. blh gak layan sms. cuba kalo izz @ hasanah? fuh~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...