“Barangsiapa yang mengajak kepada petunjuk, maka baginya ada pahala yang sama dengan pahala orang yang mengikutinya dan tidak dikurangi sedikitpun juga dari pahala-pahala mereka.” (HR Muslim)

HOME LOAN CALCULATOR

Jom Seminar

Friday, April 30, 2010

Doa Mudah Melunaskan Hutang...

Salam Semua...

Bacalah doa ini jika kesempitan hidup...InsayaAllah..

Ya Allah aku berlindung kepada-Mu dari sedih dan susah,
dan aku berlindung kepada-Mu dari lemah tidak berdaya dan malas tidak upaya,
dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat penakut dan bakhil atau kedekut,
dan aku berlindung kepada-Mu dari tenggelam di dalam hutang dan dari tekanan atau penisdasan orang.
(Riwayat Abu Daud)

Rasullulah s.a.w. bersabda: Abu said Al-Khudri r.a. berkata: Pada suatu hari Rasullulah s.a.w. masuk ke masjid, tiba-tiba mendapati seorang dari Ansar bernama Abu Umamah, lalu beliau bertanya: Wahai Abu Umamah, saya lihat engkau duduk di masjid, sedang sekarang ini bukan waktu sembahyang. Abu Umamah menjawab: Sedih merundung, kami berhutang, ya Rasulullah. Rasulullah bersabda: Apa tidak sebaiknya saya ajarkan kepadamu kata-kata yang jika engkau ucapkan dihilangkan Allah sedihmu dan dilunaskan Allah hutangmu? Ucapkanlah jika engkau berada di waktu pagi dan petang.

Dipetik dari buku Senjata Muslim: Doa, Wirid & Zikir Harian.
Oleh Hjh. Syarifah Asmu'i
Terbitan Berlian Publications SDN BHD.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...