“Barangsiapa yang mengajak kepada petunjuk, maka baginya ada pahala yang sama dengan pahala orang yang mengikutinya dan tidak dikurangi sedikitpun juga dari pahala-pahala mereka.” (HR Muslim)

HOME LOAN CALCULATOR

Jom Seminar

Thursday, February 11, 2010

Fraser Hill Trip

Salam...

Last weekend (6/Feb-7/Feb/2010) kitorang pergi ke Fraser Hill jalan-jalan makan angin sambil melihat panorama alam yang mengasyikkan!. Tujuan aktiviti ini diadakan untuk merapatkan hubungan kitorang yang sentiasa sibuk bekerja.. haha tipu!

Kitorang bergerak dari rumah bazi dalam kol 10 pagi dekat ngan ulu yam.. sesaje nak ikut jalan yang adventure skit..baru terase syok! 
Sampai atas sane dalam pukul 12 tengahari (kot).. Emm suasana sungguh nyaman, sejuk dan selesa.. Sangat sesuai untuk percutian berkumpulan atau inginkan keamanan..peace!!! 
  
Setelah agak penat sebab jalan raya yang berliku-liku dan ade yang pening-pening  langau dan perutpun terase lapar, kitorang lepak jap kat bandar Fraser hill.. (yang ader jam tuh!), pastuh check-in kat rumah penginapan (TM Resort_Sponser by isteri Aidil ) dan makan tengahari yang dibawa bekal dari rumah..Jimat giler aaarr!!

Antara aktiviti yang kitorang buat adalah sesi photography bersama family, paddle boat kat Allen's water, memanah (juara Zaidi-poyo), naik kuda, bbq sebelah malam (nyum nyum),  bermain karom sampai sakit jari (korang rase permainan karom nih asal dari mane? Malaysia? yeke!), berkelah di tepi sungai (Jeriau Waterfall).. pendek kata korang pergi baru korang tau!

Gambar yang sempat aku post sempena kenangan indah kami di Fraser Hill..
Semuanye gambar diambil dan diedit oleh firdaus, si Cameraman. Korang boleh click kat gambar untuk  saiz lebih besar.. Promote  nih!  /http://qberphotography.weebly.com/



Gambar yg first tuh time nak balik dari rumah penginapan kami kat TM Resort

 Pose istemewa sebelum memanah.. Wachaa!

Kereta kesayangan!.. hebatlah konon!
BBQ ayam, sosej, otak-otak, kentang bakar...
Emmm sungguh menyelerakan!!

Hana_ anak Aidil tengah menunggang kuda mainan

Pose maut dari penulis jalanan..Macho siut!!

Gaya model kecil si Zia Zara_anak Zaidi di tepi pokok bunga..So kiut!

P/s: Bile nak buat next trip?

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...