“Barangsiapa yang mengajak kepada petunjuk, maka baginya ada pahala yang sama dengan pahala orang yang mengikutinya dan tidak dikurangi sedikitpun juga dari pahala-pahala mereka.” (HR Muslim)

HOME LOAN CALCULATOR

Jom Seminar

Friday, February 12, 2010

Sambungan: Petua Awet Muda...

Salam...

Maaf, lambat nak post pasal petua nih.. Ade yang tanye kat aku camner nak nampak muda dari umur sebenar.. Aku dah 30+ tahun. kenapa tak percaye ker?Sebenarnya akupun tak tau..hahah padan muke korang!

Setakat yang aku tau dan aku buat adalah:
Jangan busuk hati dan jangan pendam lame-lame nanti jiwa kacau: Kalau boleh lepas 2-3 hari korang maafkanlah org tuh..Senang jer!
Sentiase senyum pada semua (ikut tempat dan masa): Kang tak pasal-pasal kene lempang kalau tak kena cara.
Minum air kosong atau air suam 1-2 cawan bila bangun tido: Yang nih aku kurang buat, coz malas nak mencari cawan.
Makan ulam-ulaman: Aku biasa makan ulam raja dan daun pegaga. Lelain ikut citerasa.
Badan kene maintain: Jangan gemuk sangat!
Solat...Sendiri mau ingat aa!

Itu ajelah yang aku boleh share kat korang.. lain-lain petua korang boleh carik kat internet. Atau kalau malas tengok link kat bawah, lebih kurang same kan!sini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...